Herfstvakantie 2021 dag 1

• Vertrek 1520, aankomst 1810 uur
  • Wind NW 4 afnemend 3
  • Weer: half bewolkt, 15 graden

De afgelopen weekenden in september en oktober waren we nog vaak op de boot. Geen grote zeil afstanden, maar wel heel relaxt! Vanochtend hadden we beiden nog werk te doen en bovendien trok er een smal koufront over met regen. Bij de lunch scheen de zon alweer. In Friesland was het heerlijk zeilweer met aanvankelijk een dikke 4 Bft, dus er ging een rifje in het grootzeil. Later nam de wind af, maar we waren te lui om het rif eruit te halen.

Na de Morra buigt het Friso kanaal westwaarts af en was het niet meer bezeilbaar. Zeilen opdoeken, motor aan en vlot door de brug van Warns. Rond 1800 begint het al te schemeren en met een prachtige zon achter de wolken voeren we Stavoren binnen. De gemeente haven is behoorlijk leeg en we vonden met gemak een vrije aanlegplekje op onze favoriete spot bij de Koebrug. Dicht bij de supermarkt en morgen in de kou maar een klein stukje lopen naar de douche :-).

Het plan om naar de Waddeneilanden te gaan laten we varen want halverwege de week gaat het erg hard waaien en regenen. Het wordt dus Harlingen, Leeuwarden en dan terug via de Princenhoff en Grou. Ook leuk. Maar de heerlijke zeildag van vandaag hebben we in de pocket! Een mooi begin van de herfstvakantie!

Plaats een opmerking

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.