Zomervakantie 2019 dag 12

Zondag 18 augustus 2019:

• Schiermonnikoog – Sennerplaat (Lauwersmeer) , 10 mijl, 556 mijl totaal.
  • Vertrek: 1110 (HW-2), aankomst 1330 uur
  • Wind: ZZW 4-5
  • Weer: ’s ochtends regenachtig, later in de middag opklaringen, 19 graden

Vanochtend was het druilerig en winderig en we kwamen langzaam op gang. We namen afscheid van Albert en Ineke die met een prachtig bezeilbare wind richting Borkum gingen. Onze buurman aan de buitenzijde wilde om 1200 uur vertrekken en hoewel wij liever om 1100 uur weggingen, vonden we dat ook goed.  Vanochtend echter meldde hij dat het 1300 uur zou worden want de beide puberdochters (die gisterenavond nog het hoogste woord hadden) sliepen nog als een roos. Dan toch maar om 1100 uur er tussen uit. Buurman ging lekker makkelijk aan een vrijgekomen plekje aan de overkant liggen. Zonder problemen kwamen we de haven uit en de geul van Brakzand over en de sluis draaide op het moment dat we aan kwamen varen. De sluiswachter had zo’n beetje op de centimeter nauwkeurig uitgeknobbeld hoe hij elk schip in de sluis wilde hebben en liet dat via de luidsprekers op de sluis keer op keer luidkeels weten: “die tweemaster een halve meter naar voren! De grote motorboot twee meter naar voren! Het laatste zeiljacht door het midden!” enzovoort. Het is hier qua vakantiegangers  behoorlijk rustig omdat regio noord morgen weer naar school gaat. Bevalt ons prima!

Toen we aanlegden op het idyllische aanlegplekje van Sennerplaat, dat we 4 jaar geleden ontdekten, hield het op met regenen en tegen een uur of vijf brak de zon door. Het is hier zeer stil, met de verkeerswegen ver weg, zeker in de avond nu de wind vrijwel is gaan liggen, met alleen wat geluiden van watervogels. Heerlijk!

Plaats een opmerking

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.